Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Innovative university as subject of network communication

Abstract

The article discusses the problems of effectiveness of established network relations and communication in tertiary education are discussed. The university’s role in academic and professional network functioning is analyzed in detail. There are given the recommendationsfor a university to become effective as a network actor as well as a subject of training specialists representing integrated professionally oriented educational product.

About the Authors

Raisa A. Zayakina
Novosibirsk State Technical University
Russian Federation


Mark V. Romm
Novosibirsk State Technical University
Russian Federation


References

1. Общество сетевых структур / Под общ. ред. М.В. Ромма, И.А. Вальдмана. Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2011.

2. Патаракин Е.Д. Открытая образовательная сеть как «паутина соучастия» // Высшее образование в России. 2011. № 10. С. 111–118.

3. Артамонова Ю.Д., Демчук А.Л. Развитие академической мобильности в вузах России и ФГОС // Высшее образование в России. 2012. № 12. С. 86–95.

4. Распоряжение Правительства РФ №2620-р от 30.12.2012. План мероприятий («дорожная карта») «Изменения в отраслях социальной сферы, направленные на повышение эффективности образования и науки».

5. Россия в цифрах. Трудоустройство выпускников вузов . URL: http://www.v esti.r u/ videos?vid=360126

6. Ортега-и-Гассет Х. Миссия университета / Пер. с исп. М.Н. Голубевой; ред. перевода А.М. Корбут; под общ. ред. М.А. Гусаковского. Мн.: БГУ, 2005.

7. Губанов Д.А., Новиков Д.А., Чхартишвили А.Г. Социальные сети: модели информационного влияния, управления и противоборства / Под ред. Д. А. Новикова. М.: Изд-во физико-мат. лит., 2010.

8. Назарчук А.В. Социальное время и социальное пространство в концепции сетевого общества // Вопросы философии. 2012. № 9. С. 56-66.

9. Ромм М.В., Ромм Т.А. Социализация и профессиональное воспитание в высшей школе // Высшее образование в России. 2010. № 12. С. 104–114.


Review

Views: 212


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)