On the competitiveness of educational organizations on the markets of corporate training
Abstract
This paper is an attempt to apply a competitive approach to the sphere of corporate training relations. The author explores the ability of analyzing and evaluating the competitiveness of educational organizations on the markets of corporate training programs. The author considers some aspects of the theory of competitiveness applied to the corporate training at universities and other educational organizations.
Keywords
корпоративное обучение,
рынок корпоративного обучения,
образовательные организации,
конкурентоспособность программ обучения,
предпринимательские структуры,
мультибрендинг вуза,
corporate training,
markets of corporate training,
educational organizations,
competitiveness of training programs,
business structures,
university multi-branding strategy
About the Author
B. . Kaganov
Департамент образования Правительства г. Москвы
Russian Federation
References
1. Рубин Ю.Б. Рынок образовательных услуг: от качества к конкурентоспособным бизнес-моделям (часть 1) // Высшее образование в России. 2011. № 3. С. 23–39.
2. Каганов В.Ш. Корпоративное обучение как фактор обеспечения конкурентоспособности предпринимательских структур // Современная конкуренция. 2011. № 6.
Views:
152