ОПЫТ ИНТЕГРАЦИИ ЛИНГВИСТИЧЕСКОЙ ПОДГОТОВКИ В ОСВОЕНИИ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ СТУДЕНТАМИ МЕДИЦИНСКИХ СПЕЦИ-АЛЬНОСТЕЙ
Abstract
About the Authors
Анастасия АндрееваRussian Federation
Ксения Митрофанова
Russian Federation
Валерий Телешев
Russian Federation
Феликс Бляхман
Russian Federation
References
1. Митрофанова К.А. Интеграция в современном высшем медицинском образовании // Инновации в образовании. 2017. № 6. С. 22 – 32.
2. Бляхман Ф.А., Телешев В.А. Нужен ли нам новый образовательный стандарт в меди-цинском образовании? // Высшее образование в России. 2013. № 7. С. 145 – 147.
3. Бляхман Ф.А., Телешев В.А. Преподавание физики в медицинском вузе: системный подход // Высшее образование в России. 2010. № 10. С. 152 – 155.
4. Barry H.C., Reznich C.B. Integrating information management knowledge and skills in pre-clinical curriculum // Medical education. 2006. № 40. Pp. 467 – 468.
5. Hastings A.M., Fraser R.C., McKinley R.K. Student perception of a new integrated course in clinical methods for medical undergraduates // Medical education. 2000. № 34. Pp. 101 – 107.
6. Reid S., Usherwood T. Self-directed learning during community-based placement // Medical education. 2002. № 36. Pp. 1090 – 1091.
7. Tshibwabwa E.T., Groves H.M. Integration of ultrasound in the education programme in anatomy // Medical education. 2005. № 39. P. 1148.
8. Hudson J.N., Tonkin A.L. Evaluating the impact of moving from discipline-based to inte-grated assessment // Medical education. 2004. № 38. Pp. 832 – 843.
9. O’Neil P.A., Morris J., Baxter C.M. Evaluation of an integrated curriculum using problem-based learning in a clinical environment: the Manchester experience // Medical education. 2000. № 34. Pp. 222 – 230.
10. Silverstone Z., Whitehouse C., Willis S., McArdle P., Jones A., O’Neil P.A. Students’ concep-tual model of a good community attachment // Medical education. 2001. № 35. Pp. 946 – 956.
11. O’Sullivan P.S., Stoddard H.A., Kalishman S. Collaborative research in medical education: a discussion of theory and practice // Medical education. 2010. № 44. Pp. 1175 – 1184.
12. Taylor W.C., Moore G.T. Health promotion and disease prevention: integration into a medi-cal school curriculum // Medical education. 1994. № 28. Pp. 481 – 487.
13. Bajaj J.S. Multiprofessional education as an essential component of effective health ser-vices // Medical education. 1994. № 28. Pp. 86 – 91.
14. Сидоренко Т.В., Рыбушкина С.В. Проблемы языкового образования в российском тех-ническом вузе и некоторые способы их решения // Высшее образование в России. 2015. № 6. С. 131 – 138.
15. Михалкин В.С. Билингвистический модуль // Высшее образование в России. 2009. № 12. С. 149 – 152.
16. Митрофанова К.А. Перспективы гуманитарных наук в медицинском образовании // Инновации в образовании. 2015. № 4. С. 60 – 72.
17. King R.G., Paget N.S., Ingvarson L.C. An interdisciplinary course unit in basic pharmacolo-gy and neuroscience // Medical education. 1993. № 27. Pp. 229 – 237.