Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

ABSURDITIES IN PEDAGOGICAL TEXTS

Abstract

The article is devoted to the language of pedagogical science. As a basic material, the author considers the published dissertation summaries on pedagogy. To attract the attention of the scientific community to this issue, the author has used the word “absurdities”. It conveys the researcher’s negligent attitude to scientific word, so that sometimes text loses its sense. This leads to misunderstanding and creates conceptual barriers, reduces the scientific value of research work.

About the Author

Alevtina S. Robotova
Herzen State Pedagogical University of Russia
Russian Federation


References

1. Роботова А.С. Популяризация педагогического знания // Концепт. 2014. Современные научные исследования. Вып. 2. URL: http://e-koncept.ru/2014/54814.htm

2. Колесникова И.А. Проблемы развития современной педагогической науки. URL: kafedra-forum.narod.ru

3. Малышко Н.Г., Девятко И.Ф. Эксперимент как метод изучения эффективности практик и нововведений в высшем образовании // Высшее образование в России. 2013. № 10. С. 141-151

4. Ожегов С.И. Словарь русского языка. М., 1991. 918 с

5. Ефремова Т.Ф. Новый словарь русского языка. Толково-словообразовательный. М.: Русский язык, 2000. 1233 с

6. Бахтин М.М. Вопросы литературы и эстетики. М., 1975. 495 с

7. Библер В.С. Михаил Михайлович Бахтин, или Поэтика культуры. М., 1991. 176 с

8. Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В.В. Давыдова. М., 1999. 536 с

9. Есенина Е.Ю. «Терминотворчество» в российском профессиональном образовании // Высшее образование в России. 2012. № 11. С. 89-93


Review

Views: 291


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)