Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

To the problem of university teacher’s competence assessment

Abstract

The article focuses on the specifics of university teacher’s activities in conditions of competence-based approach realization. The modern teacher should perform a lot ofpedagogical functions, that’s why an appropriate criterion for his competence assessment will be his preparedness for continual professional development and a firm professional position.

About the Author

M. N. Koh
Kuban State Agrarian University
Russian Federation


References

1. Делор Ж. Образование: сокрытое сокровище. UNESCO, 1996.

2. Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования // Высшее образование сегодня. 2003. № 5.

3. Татур Ю.Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста // Высшее образование сегодня. 2004. № 3.

4. Медведев В.Е., Татур Ю.Г. Подготовка преподавателя высшей школы: компетентностный подход // Высшее образование в России. 2007. № 7. С. 46–56.

5. Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. М., 1990.

6. Витвицкая Л.А. Организация взаимодействия субъектов образовательного процесса // Высшее образование в России. 2009. № 7. С. 93–96.

7. Кох М.Н. Личностные особенности принятия педагогом ответственности: Дис. … канд. психол. наук. Краснодар, 2009.


Review

Views: 213


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)