Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Innovative educational technologies applied at clinical department

Abstract

The article shows the necessity of applying new teaching technologies in educational process at clinical departments. The innovative audio-visual technologies stimulate students’ cognitive activity, improve their practical skills, develop clinical thinking.

About the Authors

I. V. Andruschenko
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


E. V. Malinina
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


References

1. Андреев А.А. Педагогика высшей школы (прикладная педагогика): Учеб. пособие: В 2 ч. Ч. 2. М.: МЭСИ, 2000. 163 с.

2. Емелина Л.П., Воронцова С.А. Мультимедийные презентации – одна из форм инновационных технологий в исследовательской работе студентов // Сибирский медицинский журнал. 2010. № 7. С. 27–28.

3. Искандерова Ф.В., Байгундинова Д.Т. Видеолекции как элемент применения телекоммуникационных технологий в учебном процессе // Вестник КАСУ. 2005. № 1.

4. Мосина М. Мультимедийный проект – средство интерактивного общения // Высшее образование в России. 2008. № 6. С. 68–72.

5. Попов К.В., Кривошеев А.Б. Куимов А.Д., Метелкина Н.В., Хомякова Н.Г., Ложкина Н.Г. Эффективность учебных видеофильмов в преподавании кардиологии на кафедре факультетской терапии НГМУ // Медицина и образование в Сибири. 2011. №1.

6. Смирнова И.Э. Учебный продукт «слайд-лекция» в оценке студентов // Инновации в образовании. 2008. № 12. С. 79–89.

7. Усова Н.Ф. Использование современных технических средств обучения для повышения наглядности преподавания // Сибирский медицинский журнал. 2010. № 7. С. 46–47.

8. Горяев Ю.А., Казанцева Н.Ю., Калягин А.Н. Балльно-рейтинговая система оценки учебной деятельности студента: Методические рекомендации для преподавателей. Иркутск, 2007.18 с.


Review

Views: 187


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)