Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Paradoxes of thesis as qualification test

Abstract

The implicit contradiction between scientific and qualification aspects of thesis is considered in relation to the problem of scientific criteria. Logic of this problem and the broader problem of knowledge types demarcation determines the need to change thestandardized presentation of scientific results.

About the Author

N. I. Martishina
Siberian Transport University
Russian Federation


References

1. Мирская Е.З. Р.К. Мертон и этос классической науки // Философия науки. Вып. 11. Этос науки на рубеже веков. М.: ИФ РАН, 2005. С. 11–27.

2. Хайдеггер М. Время картины мира // Хайдеггер М. Время и бытие. М.: Республика, 1993. С. 41–62.

3. Москвичев Л.Н. Диссертация как научная квалификационная работа // Социс. 2001. № 3. С. 110–116; Сенашенко В.С. Некоторые соображения об «академическом письме» и исследовательских компетенциях // Высшее образование в России. 2011. № 8/9. С. 136–140.

4. Налимов В.В. Размышления на философские темы // Вопросы философии. 1997. № 10. С. 58–76.

5. Вернадский В.И. Избранные труды по истории науки. М.: Наука, 1981.

6. Верескун В.Д., Постников П.М., Мишин Ю.Д., Мартишина Н.И. История и философия науки. Новосибирск: Наука, 2011.

7. Фельдштейн Д.И. Проблемы качества психолого-педагогических диссертационных исследований и их соответствие современным научным знаниям и потребностям общества // Образование и наука. 2011. № 5. С. 3–27.

8. Микешина Л.А., Опенков М.Ю. Новые образы познания и реальности. М.: Российская политическая энциклопедия, 1997.


Review

Views: 167


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)