Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

The effectiveness of visual learning methods: the definition of boundaries

Abstract

At the article it’s posited the problem determining the boundaries of psychological approaches to the perception of visual information in the training. The possibility of combining different approaches in a single educational space is discussed on the methodological basis of information and synergetic conception of I.V. Melik-Gaykazyan. The article presents the results of the research project RFBR № 10-06-00313.

About the Author

N. A. Pervushina
Tomsk State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Кампанелла Т. Город Солнца // Утопический роман XVI–XVII веков. М.: Художественная литература, 1971. С. 141–192.

2. Мелик-Гайказян И.В., Роготнева Е.Н. Аксиология моделирования образовательных систем. Томск: Изд-во ТГПУ, 2008. 188 с.

3. Лёйнер Х. Основы глубинно-психологической символики // Журнал практического психолога. 1996. № 3. С. 102–110.

4. Люшер М. Цветовой тест Люшера. СПб.: Сова; М.: Эксмо, 2003. 192 с.

5. Мерло-Понти М. Феноменология восприятия. СПб.: Ювента; Наука, 1999. 603 с.

6. Юнг К.-Г. Человек и его символы. СПб.: Б.С.К., 1996. 454 с.

7. Роджерс К.Р. Взгляд на психотерапию. Становление человека. М.: Прогресс, 1994. 480 с.


Review

Views: 262


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)