Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

The role of territory branding in university development of international relations

Abstract

The key theme of the article is the possibility of higher school promotion and developmentof its international relations through the image of the territory where it is located. The authors describe new media in the Internet as the main channel of communication with foreign target audiences for involvement of useful migrants – students, scientists, teachers, the partner companies to Ukhta. That strategy can contribute much to formation of the attractive image of the city.

About the Authors

Viktoriya A. Pulkina
Ukhta State Technical University
Russian Federation


Georgy V. Korshunov
Ukhta State Technical University
Russian Federation


References

1. Сачук Т. Территориальный маркетинг: основные понятия и методы // Муниципальная власть. 2010. № 1. С. 54–60.

2. Визгалов Д. Маркетинг мест // Муниципальная власть. 2010. № 3. С. 76–79.

3. Гавра Д.П. Современные технологии продвижения регионов в Интернет-пространстве. URL: http://www.geobranding.ru/materiali/1-latest-news/1-statja-1.html

4. Маклюэн Г.М. Понимание Медиа: Внешние расширения человека / Пер. с англ. В. Николаева. М.: КАНОН-пресс-Ц; Кучково поле, 2003. 464 с.

5. Пулькина В.А., Зеленская Е.А. Музей «Ухта – Родина первой российской нефти» как технология геобрендинга // Высшее образование в России. 2012. № 4. С. 66–72.

6. Серегина Е. История возникновения брендинга территорий.URL:http://www.advertology.ru/print81687.htm

7. Цхадая Н.Д. Ухта – университетский город // Высшее образование в России. 2009. № 8. С. 48–53.


Review

Views: 188


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)