Оrganisation of engineering and technology bachelors training process for project and design activity at Tomsk Polytechnic University
Abstract
Keywords
About the Authors
Michail G. MininRussian Federation
Alyona A. Zakharova
Russian Federation
Igor A. Safyannikov
Russian Federation
Evgeniya V. Vehter
Russian Federation
References
1. Агранович Б.Л. Системное проектирование содержания инновационного образования // Высокие технологии XXI века: Материалы конференции VIII международного форума. Москва, 23–26 апреля 200 7 г. М.: ЦВК Экспоцентр, 2007 . С. 398–406.
2. Чучалин А.И. Формирование компетенций выпускников основных образовательных программ // Высшее образование в России. 2008. №12. С. 10–19.
3. Вехтер Е.В., Сафьянников И.А. Модель формирования проектно-конструкторских компетенций в условиях многоуровневой системы технического образования // Современные проблемы науки и образования. 2012. № 1. URL: www.science-education.ru/101-5371
4. Vehter E.V., Safyannikov I.A. Project-Organised Learning Method in the System of Engineering Education of Russia by the Example of National Research Tomsk Polytechnic University // Second Ibero-American Symposium on Project Approaches in Engineering Education (PAEE’2010): Creating Meaningful Learning Environments. Barcelona, Spain, 1–2 July , 2010. P. 97–100.
5. Kolmos A., Fink F.K., Krogh L. The Aalborg PBL model – Progress, Diversity and Challenges. Aalborg: Aalborg University Press, 2004. 402 p.
6. Захарова А.А., Минин М.Г. Проектно-организованное обучение студентов с использованием 3D-моделирования // Высшее образование в России. 2011. №1. C. 96–101.