Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Оrganisation of engineering and technology bachelors training process for project and design activity at Tomsk Polytechnic University

About the Authors

Michail G. Minin
National Research Tomsk Polytechnic University
Russian Federation


Alyona A. Zakharova
National Research Tomsk Polytechnic University
Russian Federation


Igor A. Safyannikov
National Research Tomsk Polytechnic University
Russian Federation


Evgeniya V. Vehter
National Research Tomsk Polytechnic University
Russian Federation


References

1. Агранович Б.Л. Системное проектирование содержания инновационного образования // Высокие технологии XXI века: Материалы конференции VIII международного форума. Москва, 23–26 апреля 200 7 г. М.: ЦВК Экспоцентр, 2007 . С. 398–406.

2. Чучалин А.И. Формирование компетенций выпускников основных образовательных программ // Высшее образование в России. 2008. №12. С. 10–19.

3. Вехтер Е.В., Сафьянников И.А. Модель формирования проектно-конструкторских компетенций в условиях многоуровневой системы технического образования // Современные проблемы науки и образования. 2012. № 1. URL: www.science-education.ru/101-5371

4. Vehter E.V., Safyannikov I.A. Project-Organised Learning Method in the System of Engineering Education of Russia by the Example of National Research Tomsk Polytechnic University // Second Ibero-American Symposium on Project Approaches in Engineering Education (PAEE’2010): Creating Meaningful Learning Environments. Barcelona, Spain, 1–2 July , 2010. P. 97–100.

5. Kolmos A., Fink F.K., Krogh L. The Aalborg PBL model – Progress, Diversity and Challenges. Aalborg: Aalborg University Press, 2004. 402 p.

6. Захарова А.А., Минин М.Г. Проектно-организованное обучение студентов с использованием 3D-моделирования // Высшее образование в России. 2011. №1. C. 96–101.


Review

Views: 543


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)