Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Reflexion as a strategy in the process of life-long pedagogical education

Abstract

Refleхive technologies in self-studying teacher’s activity focused on science «history inpersons» (personified science history), the analysis of pedagogics foundations, determination self-studying content and methods of its practical realization are discussed in the article.

About the Authors

Andrey V. Korzhuev
Sechenov First Moscow State Medical University
Russian Federation


Vladimir S. Babaskin
Sechenov First Moscow State Medical University
Russian Federation


A. R. Sadykova
Moscow State University of Technologies and Management named after K.G. Razumovskiy
Russian Federation


References

1. Запесоцкий А.С. Методологические и технологические основы проектирования гуманитарного образования. СПб: Изд-во СПбГУП, 2000.

2. Гетманова А.Д. Логика. М.: Просвещение, 2009.

3. Мартишина Н.И. Логическая компетентность как основа науки и профессионального образования // Высшее образование в России. 2011. № 5. С. 128.

4. Мартишина Н.И. О применении принципа фальсифицируемости в работе над диссертацией // Высшее образование в России. 2013. № 3. С. 124–129.

5. Коржуев А.В., Попков В.А., Рязанова Е.А. Рефлексия и критическое мышление в контексте задач высшего образования // Педагогика. 2002. № 1.

6. Морозова О.П. Актуализация ценностно-смысловых аспектов деятельности педагога // Педагогика. 2001. № 1.

7. Новиков А.М. Основания педагогики. М.: Аспект Пресс, 2009.

8. Коржуев А.В., Антонова Н.Н. Рефлексивно-эвристический компонент непрерывного педагогического образования преподавателей современной высшей школы // VI Международные научные чтения, посвященные памяти академика РАОС.Я. Батышева «Модернизация профессионального образования: теория, опыт , проблемы». М.: ИТИП РАО, 2012.


Review

Views: 204


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)