Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Adaptation of foreign first-year students of a military academy to the educational process as a pedagogical problem

Abstract

The article deals with some peculiarities of adaptation of foreign first-year students of a military academy to the educational process. Special attention is paid to the characteristics of some factors, which cause difficulties during foreign first-year academy students adaptation. Some directions of pedagogical support of their adaptation are considered.

About the Authors

Olga A. Voskrekasenko
Penza State University
Russian Federation


Olga A. Buchneva
Penza branch of the Military Academy of Logistics
Russian Federation


References

1. О военно-техническом сотрудничестве Российской Федерации с иностранными государствами: Федеральный Закон РФ. 19 июля 1998 г. №114-ФЗ.

2. Жуков А.С. Особенности военно-профессиональной адаптации и психического здоровья иностранных военнослужащих, обучающихся в военных образовательных учреждениях Российской Федерации: Дис. ... канд. мед. наук. СПб., 2009.

3. Реан А.А., Кудашев А.Р., Баранов А.А. Психология адаптации личности. Анализ. Теория. Практика. СПб.: Прайм-ЕВРО-ЗНАК, 2006.

4. Сергеева С.В., Воскрекасенко О.А Основные направления педагогического сопровождения адаптации студентов-первокурсников к образовательному процессу вуза // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Гуманитарные науки. 2008. № 3 (7). С. 137–144.


Review

Views: 264


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)