Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

THE NEW FORMAT OF SOLVING THE TASKS OF THE INTERNATIONAL INTEGRATION OF ENGINEERING EDUCATION

Abstract

The article presents the experience of research and education center founded on the base ofState Technical University – MADI to improve the educational process in technical higher school taking into account the best international and domestic engineering and pedagogical practice.

About the Authors

Vyacheslav M. Prikhodko
State Technical University – MADI
Russian Federation


Larisa G. Petrova
State Technical University – MADI
Russian Federation


Alexandr N. Soloviev
State Technical University – MADI
Russian Federation


References

1. Президентская программа повышения квалификации инженерных кадров на 2012– 2014 годы. URL: http://www.news.kremlin.ru/media/events/files/41d3e9dc62c0fe48ebce.pdf

2. Федоров И.Б., Медведев В.Е. Инженерное образование: проблемы и задачи // Высшее образование в России. 2011. № 12. С. 54–60.

3. Дьяконов Г.С. Инновационное инженерное образование в исследовательском университете // Высшее образование в России. 2011. № 12. С. 29–35.

4. Melezinek A., Auer M. IGIP and the Trends in Engineering Education // Высшее образование в России. 2011. № 12. С. 36–39.

5. Сазонова З.С. Центр инженерной педагогики МАДИ: актуальные задачи // Высшее образование в России. 2010. № 11. С. 77–82.

6. Макаренко Е.И. Социальная база технической интеллигенции в условиях кризиса // Социс. 2010. № 10. С. 26–30.

7. Приходько В.М., Петрова Л.Г., Соловьев А.Н., Макаренко Е.И. О деятельности Российского мониторингового комитета IGIP // Высшее образование в России. 2011. № 12. С. 39–47.

8. Розина Н.М., Минаев А.В. Международная мобильность и Болонский процесс в России // Conference on EURussian Higher Education Cooperation: Mobility of Students and Academic Staff, 18–19 September 2006, Helsinki, Finland.


Review

Views: 114


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)