Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

WAYS TO RAISE THE QUALITY OF PEDAGOGICAL AND PSYCHOLOGICAL THESES

Abstract

Within the context of discussion a topical problem concerning modernization of a system of faculty certification the article presents the experience of Pyatigorsk State Linguistic University. The ways of interaction between the university administration and thesis committees, measures for raising the quality of pedagogical and psychological theses, and for raising the efficiency and transparency of thesis committees activities are viewed.

About the Author

Nikolay V. Baryshnikov
Pyatigorsk State Linguistic University
Russian Federation


References

1. http://vak.ed.gov.ru/ru/news

2. Фельдштейн Д.И. Проблемы качества психолого-педагогических диссертационных исследований и их соответствие со временным научным знаниям и потребностям общества//Образование и наука. 2011. № 5. С. 3–27; Фельдштейн Д.И. Психолого-педагогическая наука как ресурс развития современного социума // Психологическая наука и образование. 2012. № 1. С. 18–32.

3. Фельдштейн Д.И. Аттестация научных кадров по педагогическим и психологическим специальностям // Образование и наука. 2012. № 10. С. 5–28.

4. http://минобрнауки.рф/документы/3307

5. Грудцына Л.Ю. Реформирование системы аттестации научных и научно-педагогических кадров: некоторые предложения // Государство и право. 2013. № 3. С. 5– 19; Загвязинский В.И., Закирова А.Ф. О нормативном регулировании и формировании методологической культуры педагогов-исследователей // Образование и наука. 2013. № 5; Лаптев В.В., Писарева С.А., Тряпицына А.П. Ученая степень в России: реальность и перспективы // Высшее образование в России. 2013. № 4. С. 26–37.


Review

Views: 158


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)