SOME ADDITIONS TO PRACTICE AND THEORY OF PHYSICAL EDUCATION TEACHING IN NON-SPORTS ORIENTED HIGHER EDUCATION INSTITUTION
Abstract
Physical education as a component of an education system reveals its educative, health-improving, economic and cultural value. It promotes the appearance of such social trends as physical training movement, i.e. joint activities of people to use, distribute and enhance the values of physical culture. Control of the physical training system is a complex process that requires the choice of the best strategy and tactics, effective methods for forming healthy lifestyle. The article describes the main elements of physical training system applied at Siberian Institute of Management Branch of the RANEPA.
Keywords
физическая культура,
организация учебного процесса на кафедре физической культуры,
нефизкультурный вуз,
здоровье студентов,
телесно-ориентированная педагогика,
здоровьесберегающие технологии,
physic al education,
organization of educational process at physical education department,
non-sports oriented higher education institution,
students’ health,
health-improving technologies
About the Authors
Sergey V. Kaznacheev
Siberian Institute of Management – Branch of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
Russian Federation
Olga V. Lopatina
Siberian Institute of Management – Branch of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
Russian Federation
Zhanna Yu. Bogolyubova
Siberian Institute of Management – Branch of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
Russian Federation
Vlail P. Kaznacheev
Institute of clinical and experimental medicine SB RAMS
Russian Federation
References
1. Воронин С.М. Личностно ориентированная физическая подготовка студентов непрофильных вузов // Теория и практика физической культуры. 2009. № 7. С. 59–64.
2. Садыкова С.В. Формирование активно положительного отношения к физической культуре у учащихся инновационных школ // Теория и практика физической культуры. 2009. № 5. С. 87–90.
3. Хорькова А.С. Особенности образа жизни студентов вуза и их отношение к физической культуре // Теория и практика физической культуры. 2009. № 3. С. 48.
4. Лубышева Л.И. Феномен спортивной культуры в аспекте методологического анализа // Теория и практика физической культуры. 2009. № 3. С. 10–13.
5. Мануйленко Э.В. Индивидуальные программы по формированию у студентов здорового стиля жизни // Теория и практика физической культуры. 2009. № 2. С. 44–46.
6. Казначеев С.В., Пузынин В.А. Физическая культура: курс лекций. Новосибирск: Изд-во СибАГС, 2008. 147 с.
Views:
175