Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

INTELLECTUAL FIELD OF HISTORY

Abstract

The paper focuses on the topical problems of teaching history and the standards of historical education in higher school and ponders over the role of historical component in training specialist of different spheres. These problems are treated through the prism of formation of creative intellectual environments.

About the Author

Andrey L. Andreev
Institute of Sociology of RAS
Russian Federation


References

1. Андреев А.Л. Российское образование: социально-исторические контексты. М.: Наука. 2008. С. 311–319.

2. http://komitetgi.ru/news/news/434/#.UdG3s9h1BHD

3. Собкин В.С. Динамика изменения чтения в подростковой субкультуре // Школьная библиотека. 2007. № 9–10.

4. См.: Ахромеева Т.С., Малинецкий Г.Г., Посашков С.А. Кризис инновационных сред в России // Междисциплинарные проблемы средового подхода к инновационному развитию. М.: Когито-центр, 2011.

5. См.: Двадцать лет реформ глазами россиян: опыт многолетних социологических замеров. М.: Весь мир, 2011; О чем мечтают россияне: идеал и реальность. М.: Весь мир, 2013.

6. См., например: Dunstan J. Paths to Excellence and the Soviet School. Windsor: NFER, 1978.

7. См.: Печенкин А.А.Элитарное физико-техническое образование в СССР: годы холодной войны // История науки в философском контексте. СПб.: Изд-во русской христианской гуманитарной академии, 2007.

8. См.: Herf J. Reactionary Modernism. Technology, Culture and Politics in Weimar and the Third Reich. Cambr., N.Y., Melbourne, 1984. P. 202.


Review

Views: 184


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)