Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

A NEW MODEL OF PROFESSIONAL EDUCATION AS AN IMPERATIVE OF KNOWLEDGE-BASED ECONOMY

Abstract

This article analyzes the objective factors that cause the need for the new model of professional education in the conditions of the formation of knowledge-based economy. The socio-economic mechanism of transformation of the educational system in the post-industrial era is revealed. The experience of the university is presented.

About the Authors

Sergey A. Filatov
Novosibirsk State University of Economics and Management
Russian Federation


Natalya G. Sukhorukova
Novosibirsk State University of Economics and Management
Russian Federation


Tatiyana N. Dudina
Novosibirsk State University of Economics and Management
Russian Federation


References

1. Филатов С.А., Сухорукова Н.Г. Непрерывное профессиональное образование в контексте формирующейся экономики, основанной на знаниях. Новосибирск: НГУЭУ, 2005. 242 с.

2. Российское образование – 2020: модель образования для экономики, основанной на знаниях / Под ред. Я. Кузьминова, И. Фрумина. М.: Изд. дом ГУ ВШЭ, 2008. 39 с. URL: http://hse.ru

3. Иванова Н. Инновационная сфера: итоги столетия // Мировая экономика и международные отношения. 2001. № 8. С. 22–34.

4. Freeman C. Technology policy and economic performance: Lesson from Japan. N.Y., 1987.

5. Giddens A. Runaway World: How Globalization is Reshaping our Lives. London: Profile, 1999.

6. Crawford R. In the Era of Human Capital: The Emergence of Talent, Intelligence, and Knowledge as the Worldwide Economic Force and What It Means to Managers and Investors. N.Y.: Harper Business, 1991.

7. Садовничий В.А. Высшая школа России: традиции и современность // Высшее образование сегодня. 2002. № 12. С. 10–16.

8. Попова Н.Е., Бердников Н.И. Влияние инновационных технологий на позиционирование вуза // Инновации в непрерывном образовании. 2012. № 5. С. 52–55.

9. Экономический университет в Западной Сибири (Интервью с ректором Ю.В. Гусевым) // Высшее образование в России. 2009. № 10. С. 40–48.


Review

Views: 174


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)