POTENTIAL AND REAL STUDENTS’ WILLINGNESS TO RESEARCH
Abstract
Keywords
About the Authors
Nina V. BordovskayaRussian Federation
Svetlana N. Kostromina
Russian Federation
References
1. Современные образовательные технологии / Под ред. Н.В. Бордовской. М.: Кнорус, 2013.
2. Костромина С.Н. Структурно-функциональная модель самоорганизации деятельности // Вестник Санкт-Петербургского университета. Сер. 12: Психология. Социология. Педагогика. Декабрь, 2010. Вып. 4. С. 153–161.
3. Cattell R. B. The personality and other motivation of the researcher from measurements of contemporaries and from biography // Scientific creativity: its recognition and development. New York: John Wiley & Sons, 1963. P. 119–131.
4. Moskvicheva N.L. Analysis of motivation in students’ research activity // EDULEARN12 Proceedings. 4th International Conference on Education and New Learning Technologies, July 2nd-4th, 2012. Barcelona, Spain, 2012. P. 2576–2884.
5. Kostromina S.N. Psychological factors of self-organization academic activity of students // Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives. 2012. Vol. 10 (№2). Р. 187–196.
6. Бордовская Н.В., Костромина С.Н., Розум С.И., Москвичева Н.Л. Деятельностный подход к изучению исследовательского потенциала студента // Международный журнал экспериментального образования. 2012. №1. С. 81–87.
7. Bordovskaia N.V. Research potential and its manifestation among university students // Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives. 2012. Vol. 10 (№2). P. 16–25.