Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

STATE MEASURES ON ORGANIZATION OF INTERACTION BETWEEN INSTITUTIONS OF PROFESSIONAL EDUCATION AND EMPLOYERS

Abstract

Successful employment of graduates can be considered as a result of effective cooperation between educational institutions and employers. It can be ensured due to the necessary contents of the basic professional educational programs and high quality of graduates’ training. The article considers the existing measures aimed at better interaction between educational institutions and employers and the steps additionally taken by the Ministry of Education and Science of the Russian Federation.

About the Authors

Vladimir V. Mironov
The Ministry of Education and Science of the Russian Federation
Russian Federation


Evgeny P. Ilyasov
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation


Valery A. Gurtov
Petrozavodsk State University
Russian Federation


References

1. Послание Президента Российской Федерации Федеральному собранию Российской Федерации от 26 мая 2004 г. // Российская газета. 2004. №3486 от 27 мая.

2. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 15 мая 2013 г. №792-р «Об утверждении государственной программы Российской Федерации “Развитие образования” на 2013–2020 годы».

3. Постановление Правительства Российской Федерации от 24 декабря 2008 г. №1015 «Об утверждении Правил участия объединений работодателей в разработке и реализации государственной политики в области профессионального образования».

4. Постановление Правительства Российской Федерации от 9 апреля 2010 г. № 218 «О мерах государственной поддержки развития кооперации российских высших учебных заведений, государственных научных учреждений и организаций, реализующих комплексные проекты по созданию высокотехнологичного производства»

5. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 30 декабря 2012 г. №2620-р «Об утверждении плана мероприятий («дорожной карты») “Изменения в отраслях социальной сферы, направленные на повышение эффективности образования и науки”».


Review

Views: 161


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)