Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

THE ROLE OF THE RESEARCH AND EDUCATION CENTER IN INNOVATION DEVELOPMENT OF A HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION

Abstract

The article ascertains the role of a research and education center in providing and developing an innovation activity of a regional teachers’ training higher educational institution. The activities of this center is based on the integration and social partnership and is aimed at elaboration of the strategy of social development of the regional educational space and providing high quality of teachers’ training. The article describes the structure, main tasks of the research and education center, and the functions of the constituent laboratories.

About the Authors

Alyona Yu. Levykh
Ishim State Pedagogical Institute named after P.P. Ershov
Russian Federation


Lyudmila V. Vedernikova
Ishim State Pedagogical Institute named after P.P. Ershov
Russian Federation


References

1. Головцева И.Г. Теоретические предпосылки развития инновационной деятельности вузов // Известия Российского государственного педагогического университета имени А.И. Герцена. 2009. № 96. С. 75–81.

2. Своеволин В.Ю. Формирование инновационной экономики в России как основы постиндустриального общества: институционально-эволюционный подход // Журнал институциональных исследований. 2010. № 1. С. 101–112.

3. Латуха О.А., Пушкарёв Ю.В. Инновационная деятельность современного вуза: тенденции развития // Вестник НГПУ. 2012. № 4. С. 44–51.

4. Ведерникова Л.В. Организация научно-исследовательской деятельности как основа инновационного развития вуза // Педагогическое образование и наука. 2012. № 2. С. 80–85.

5. Ведерникова Л.В. Инновационное развитие ИГПИ им. П.П. Ершова // Ершовские чтения: материалы научной конференции. Ишим: ИГПИ им. П.П. Ершова, 2011. С. 6–9.

6. Ведерникова Л.В. Центр инновационных образовательных технологий как инновационная система образовательной деятельности в условиях малого города // Академический журнал Западной Сибири. 2012. № 2. С. 3–4.


Review

Views: 145


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)