Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

ON INTEGRATION OF SEMIOTIC RESEARCH OF SCIENTISTS FROM THE WEST SIBERIAN REGION

Abstract

The review of the two journals Discourse and Critics and Semiotics published in Novosibirsk allows to state that the west Siberian Region has become one of the leading centers of the Russian semiotics studies. The establishment of the research and development laboratory on semiotic research of literature and arts in the Ishim Ershov Teachers Training Institute gave the lecturers an opportunity to participate in studying of the actual problems, helped to understand the perspective trends of modern humanitarian science.

About the Author

Aleksandr I. Kulyapin
Ishim State Pedagogical Institute named after P.P. Ershov
Russian Federation


References

1. Никитина Е.С. Семиотика. Курс лекций: учебное пособие для вузов. М.: Академический Проект, 2006. С. 6–7.

2. Шатин Ю.В. Три вектора семиотики // Дискурс. 1996. № 2. С. 41–47.

3. Силантьев И., Шатин Ю., Дерябин А. О критике и семиотике // Критика и семиотика. 2000. № 1–2. С. 5–9.

4. Фещенко В.В. О внешних и внутренних горизонтах семиотики // Критика и семиотика. 2005. № 8. С. 6–43.

5. Ведерникова Л.В. Организация научно-исследовательской деятельности как основа инновационного развития вуза // Педагогическое образование и наука. 2012. № 2. С. 80–85.

6. Шилов С.П. Педагогический вуз как субъект социокультурного развития региона // Педагогическое образование и наука. 2012. № 2. С. 77–80.

7. Шилов С.П. От редакции // Вестник Ишимского государственного педагогического института им. П.П. Ершова. Серия «Филология». 2012. № 1. С. 3.

8. Семиотика и поэтика отечественной культуры 1920–1950?х годов: коллективная монография / Отв. ред. С.А. Комаров. Ишим: ИГПИ им. П.П. Ершова, 2012. 376 с.

9. Комаров С.А. От редактора // Семиотика и поэтика отечественной культуры 1920–1950-х годов: коллективная монография. Ч. 2 / Отв. ред. С.А. Комаров. – В печати.


Review

Views: 175


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)