Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF TEACHER’S PROFESSIONAL TRAINING

Abstract

The article dwells upon the psychological aspects of teachers’ professional training. The system aimed at formation of teacher’s psychological competency was worked out at Ershov Ishim Teachers Training Institute. Teacher’s psychological competency includes such components as knowledge of psychological patterns and age-related peculiarities, skills in applying psychological knowledge in pedagogical activities, and personal traits necessary for organization of effective professional communication. These components are formed by stages within the proposed system.

About the Author

Svetlana A. Yelantseva
Ishim State Pedagogical Institute named after P.P. Ershov
Russian Federation


References

1. Шилов С.П. Педагогический вуз как субъект социокультурного развития региона // Педагогическое образование и наука. 2012. № 2. С. 77–80.

2. Еланцева С.А., Карпова Н.В., Кукуев Е.А. Формирование психологической готовности юношества к трудным ситуациям студенческой жизни как здоровьесберегающая деятельность в условиях вуза // Здоровьеформирующая деятельность в процессе профориентации и профессионального образования. Новосибирск: СибАК, 2013. С. 28–55.

3. Еланцева С.А. Особенности готовности юношества к трудным ситуациям студенческой жизни и возможности ее формирования в вузе // Вестник Ишимского государственного педагогического института им. П.П. Ершова. Серия «Педагогика и психология». 2012. № 1(5). С. 74–82.


Review

Views: 161


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)