DEVELOPMENT AND REALIZATION OF STUDENTS’ SUBJECTNESS IN EDUCATIONAL ACTIVITIES
Abstract
The article dwells on a problem of genesis and realization of students’ subjectness in educational activity. The questions concerning practical organization and the content of subject-subject relations in higher school are considered. The article also touches upon the issue of criteria of subjectness and pattern of its development in educational activities.
Keywords
учебная деятельность,
субъектность,
субъект-субъектные отношения,
критерии субъектности,
субъектогенез,
educational activities,
subjectness,
subject-subject relations,
criteria of subjectness,
development of subjectness,
subjectness genesis
References
1. Цылев В.Р., Дюмина Н.Н. Тенденции в изменении мотивов получения высшего образования у молодежи г. Мурманска // Социологические исследования. 2012. №2. С. 143–151.
2. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. СПб.: Питер, 2001.
3. Брушлинский А.В. Психология субъекта. СПб.: Алетейя, 2003.
4. Брушлинский А.В. О критериях субъекта // Психология индивидуального и группового субъекта. М.: ПЕР СЭ, 2002.
Views:
120