Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

PROJECT-BASED TRAINING IN HIGHER MEDICAL EDUCATION

Abstract

Federal state educational standards aim at formation of the students’ competences, whichare treated as an objective of learning. Development of students’ competencies takes place, in particular, in project-based training, which has been approved in a course of microbiology and in an interdisciplinary educational program for specialty “Medical cybernetics”. An interdisciplinary approach reveals the additional advantages of project-based education.

About the Authors

Maria R. Karpova
Siberian State Medical University
Russian Federation


Sergey I. Karas
Siberian State Medical University
Russian Federation


References

1. Бухаркина М.Ю., Полат Е.С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования. М.: Академия, 2010.

2. Кобзева Л.В., Орлова Н.А., Рябова Г.Б. Новые образовательные технологии в вузе: групповое проектное обучение. Томск: ТУСУР, 2007.

3. Карась С.И. Перспективы медико-биологического образования в Сибирском государственном медицинском университете // Бюллетень сибирской медицины. 2005. № 2. С. 158–159.

4. Карась С.И., Конных О.В., Кетов П.Н. Разработка медицинских информационных систем: проектно-ориентированная подготовка кадров // Врач и информационные технологии. 2011. № 5. С. 77–80.


Review

Views: 182


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)