Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

ORGANIZATION OF ACTIVITY OF PEDAGOGICAL UNIVERSI0TIES’ CONSORTIUM: MAIN METHODOLOGICAL APPROACHES

Abstract

The article is devoted to the description of consecutive stages of activity on the organization of Consortium of pedagogical universities. This work grows out of the researches within the research work «Development of Scientific and Methodical Providing Network Consortium of Pedagogical Higher Education Institutions» – a target task of the Ministry of Education and Science. The research work was carried out by the scientists of Herzen State Pedagogical University of Russia in 2012.

About the Author

Zoya V. Apevalova
Herzen State Pedagogical University of Russia
Russian Federation


References

1. Неретина Е.А. Сетевое взаимодействие – основа динамичного развития вузов // Высшее образование в России. № 4. 2013. С. 128–133.

2. Заякина Р.А., Ромм М.В. Инновационный вуз как субъект сетевого взаимодействия // Высшее образование в России. № 4. 2013. С. 118–124.

3. Институт дистанционного образования. URL: http://ido.tsu.ru

4. Управление организацией: Учебник / Поршнев А.Г., Румянцева З.П., Саломатин Н.А. М.: Инфра-М, 2007. С. 128–133.

5. Апевалова З.В. Организация деятельности сетевого объединения университетов как функция антикризисного менеджмента в сфере высшего образования. URL: http://gisap.eu/ru/node/16496

6. Чайковский А.В. К исследованию основных этапов деятельности. URL: http://www.philosof.onu.edu.ua/elb/articles/chaikovski/ethap.pdf

7. Соломин В.П., Панфилова А.П., Апевалова З.В., Титова Д.Ю., Роговая О.Г. и др. Экологический менеджмент образовательных учреждений: концепции, система, модели сетевого взаимодействия. СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2012. 255 с.

8. Апевалова З.В., Прокопеня Г.В. Прикладные аспекты сетевого взаимодействия образовательных учреждений в системе экологического менеджмента. URL: http://kafedra-forum.narod2.ru/publikatsii/rol_kafedri/apevalova_zv/


Review

Views: 191


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)