Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

And again about research and educational texts

Abstract

This paper continues the author’s cycle devoted to the quality of research and pedagogicaltexts. These publications explore typical shortcomings and weaknesses in the texts of beginners in research and pedagogy, which impede scientific communication and research process in education sphere. The author adheres to the position that scientific text should bear subjective modality that is to express the researcher’s attitude towards the statement.

About the Author

A. S. Robotova
Herzen State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Роботова А.С. О дисциплине ума в научно-педагогических текстах // Высшее образование в России. 2009. № 6. С. 40–46; Роботова А.С. Языковая образованность в эпоху постмодерна // Высшее образование в России. 2011. № 3. С. 39–50; Роботова А.С. Об особенностях современного научно-педагогического дискурса // Высшее образование в России. 2011. № 7. С. 9–19; Роботова А.С. Надо ли учить академической работе и академическому письму // Высшее образование в России. 2011. № 10. С. 47–54.

2. Лотман Ю.М. Мандельштам и Пастернак: (Попытка контрастивной поэтики). URL: slovar.lib.ru>dictionary/text.htm

3. Анализ результатов ЕГЭ по русскому языку. URL : ht tp :/ /guo .trg .r u> mate rial s… itogovaya_attestat/EGE…rus

4. . Интернет-журнал «Филолог». URL: philolog.pspu.ru >modu le/mag az ine / d o/ mpub_18_366

5. Колесникова Н.И. Что важно знать о языке и стиле научных текстов // Высшее образование в России. 2010. № 3. С. 130–137; №6. С. 143–148.

6. Котюрова М.П. Стилистика научной речи: Учеб. пос. для студентов учрежд ен ий высш. проф. образ. М., 2010.

7. Орехова Е.Н. Субъективная модальность высказывания: форма, семантика, функции. Автореф. дис. … д-ра филол. наук. М., 2011.

8. Кузьмина Е.М. Субъективная модальность в научном дискурсе: семантика и средства выражени я. Авт ореферат д ис. … кан д. филол. наук. СПб., 2011.


Review

Views: 145


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)