Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Sociological monitoring of customer satisfaction with the quality of the educational services

Abstract

The article focuses on the properties and characteristics of the educational process, which determine its ability to respond to the educational needs of specific customers. Satisfaction with the quality of educational services of the main consumers (applicants, students andemployers) is characterized. The key problems, decreasing customer satisfaction: omissionsin the career-guidance work; lack of opportunities in the choice of specialization and optional disciplines; weak provision with educational-methodical literature; poor quality of supply; lack of practical training have been identified.

About the Author

G. . Gaidukova
National Research University Belgorod State University
Russian Federation


References

1. Анализ удовлетворенности заинтересованных сторон качеством профессионального образования. URL: http :// www.stu.lipetsk.ru/files/materials/4487/ dds.pdf (дата обращения 19.02.2012)

2. Прошкина Е.Н., Макарычев П.П. Методика принятия решений по управлению качеством образования // Территория науки. 2007. № 4(5). С. 527.

3. Миссия и политика университета в области качества на 2011-2012 год. URL: http:// www.bsu.edu.ru/upload/iblock/551/missia_ politika.pdf.

4. Бочков В.Е. Потенциалы различных моделей организации дистанционного обучения в области обеспечения качества профессионального образования. Качество дистанционного образования: концепции, проблемы, решения // Сб. науч. докладов междунар одной научно-практической конференции EDQ-2007. М.: МГИУ, 2008.


Review

Views: 130


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)