Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

ANALYSIS OF PEDAGOGICAL TEXT AS A STRATEGY OF SCIENTIFIC RESEARCH

Abstract

The article focuses on the peculiarities of pedagogical text analysis as a research procedure that should be accomplished by a researcher0beginner. Special attention is paid to a content-analysis of a pedagogical text, which includes conceptual orientation, application area, terminology and logic correctness of an author’s theses and conclusions.

About the Authors

Andrey V. Korjuev
I.M. Sechenov First Moscow State Medical University
Russian Federation


Vladimir S. Babaskin
I.M. Sechenov First Moscow State Medical University
Russian Federation


Albina R. Sadykova
Moscow State University of Technologies and Management named after K.G. Razumovskiy
Russian Federation


References

1. Коржуев А.В., Садыкова А.Р. Общенаучные основания педагогики и педагогического поиска. М.: ЛИБРОКОМ, 2010.

2. Малошонок Н.Г., Девятко И.Ф. Эксперимент как метод изучения эффективности практик и нововведений в высшем образовании // Высшее образование в России. 2013. №10. С. 141–151.

3. Колесникова Н.И. Что важно знать о языке и стиле научных текстов // Высшее образование в России. 2010. №3. С. 130–137; № 6. С. 143–148.

4. Короткина И.Б. Академическое письмо: на пути к концептуальному единству // Высшее образование в России. 2013. №3. С. 136–142; см. также статьи, опубликованные на сайте данного журнала: http://www.vovr.ru/clubitr.html

5. Мартишина Н.И. Логическая компетентность как основа науки и профессионального образования // Высшее образование в России. 2011. №5. С. 128.

6. Закирова А.Ф. Педагогическая герменевтика. Тюмень: изд-во ТГПУ, 2001.


Review

Views: 235


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)