Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

ELECTIVE COURSES IN ENGLISH AT TECHNICAL UNIVERSITY

Abstract

The article presents the experience in organizing natural-scientific studies in English for chemical profile students. The purposes, features, forms of such studies are considered. These courses serve as the means to improve professionally oriented training of technical university students. Interdisciplinary connections are used in development of students’ activity to apply knowledge and skills including the ability to use English proficiently in their professional environments.

About the Authors

Vladimir V. Volkhin
Perm National Research Polytechnic University
Russian Federation


Tatyana A. Gertsen
Perm National Research Polytechnic University
Russian Federation


Sofia B. Mayseles
Perm National Research Polytechnic University
Russian Federation


Nina Yu. Lubimova
Perm National Research Polytechnic University
Russian Federation


References

1. Байденко В.И. Гуманистическая направленность подлинных болонских реформ // Высшее образование в России. 2009. №10. С. 116–126

2. Поляков Т. Традиции и инновации в иноязычной подготовке инженера // Высшее образование в России. 2008. № 10. С. 55–61

3. Лурье М.Л. Двуязычное преподавание математики как диалог культур // Сибирский педагогический журнал. 2005. №1. С. 103– 130

4. Салехова Л.Л. Модель билингвального обучения математике // Высшее образование в России. 2008. № 3. С. 161–165

5. Михалкин В.С. Билингвистический модуль // Высшее образование в России. 2009. №12. С. 116–126

6. Салехова Л.Л. Интеграция предметного и языкового компонентов содержания при обучении на билингвальной основе // Интеграция образования. 200 4. №3. С. 87–91

7. Слесаренко И.В. Подготовка по иностранному языку в техническом вузе: от студента до преподавателя // Высшее образование в России. 2011. № 4. С. 90–96

8. Мирошникова О.Х. Компетентностный подход и проблематика внедрения технологии языкового портфеля в системе российского высшего образования // Образование и саморазвитие. 2008. № 1(7). С. 82–86

9. Коврижных Д.В. Об особенностях обучения в условиях многоязычной дидактической среды // Вестник ВолГМУ. 2003. № 9. Т. 59. С. 201–202

10. Чучалин А.И., Велединская С.Б., Ройз Ш.С. Формирование мультиязыковой среды – условие интеграции университета в мировое образовательное пространство // Инженерное образование. 2004. № 2. С. 120–126

11. Герцен Т.А., Шайдурова Т.Е., Любимова Н.Ю. О результатах реализации методов и средств обучения физике в системе непрерывного образования «школа – вуз» // Труды международной научно-методической конференции «Проблемы непрерывного образования в системе обучения школа – вуз» (27–29 сентября 199 9). Пермь, 1999. С. 128–130

12. Официальный сайт Пермского национального исследовательского политехнического университета. URL: http://www.pstu.ru/

13. Chemistry, Ecology, Biotechnology: abstracts for the regional conference of students and young scientists. Perm: PNRPU. 2013. 51 p


Review

Views: 271


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)