Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

The subject-subject education paradigm in the conditions of provincial higher school

Abstract

Problems of transition of domestic higher education institutions to the subject-subject education paradigm are considered. Principles of the subject-subject education paradigm from the point of view of historically developed socio-cultural base of functioning of theRussian society are analyzed. The author proposes measures for upgrading the educationalprocess taking into account national socio-cultural environment.

About the Author

V. V. Bulkin
Murom Institute(branch)Federal state budgetary Educational Institution of Higher Professional Education
Russian Federation


References

1. Болонский процесс. Основополагающие материалы: Пер. с англ. / Сост. А.К. Бурцев, В.А. Звонкова. М.: Финансы и статистика, 2007. 88 с.

2. Сазонов Б.А. Индивидуально-ориентированная организация учебного процесса как условие модернизации высшего образования // Высшее образование в России. 2011. № 4. С. 10–24; Петрунева Р.М. Индивидуально-ориентированная организация учебного процесса: иллюзии и реальность // Высшее образование в России. 2011. № 5. С. 65–70.

3. Овчинников Б.В., Павлов К.В., Владимирова И.М. Ваш психологический тип. СПб.: Андреев и сыновья, 1994. 235 с.

4. Булкин В.В. Организационно-методические проблемы перехода российских провинциальных вузов от субъект-объектной образовательной парадигмы к субъект-субъектной: Учеб.-метод. сб. / УМО по приборостроению и оптотехнике. Вып. 2. СПб.: СПбГУ ИТМО, 2008. С. 72–77.

5. Булкин В.В. Социокультурная российская образовательная среда и её совместимость с асинхронным учебным процессом // Alma mater (Вестник высшей школы). 2010. № 5. С. 33–38.

6. Римская Т.Г. Место филиала вуза в социокультурном пространстве малого и среднего города // Высшее образование в России. 2011. № 6. С. 120–125.

7. Ким И.Н. Кадровая политика при переходе к ФГОС // Высшее образование в России. 2011. № 6. С. 9–15.


Review

Views: 221


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)