Academic freedom as a university’s language of self-description
Abstract
References
1. Хабермас Ю. Идея университета. Процессы обучения // Alma mater. Вестник высшей школы. 1994. № 4.
2. Жильсон Э. Философия в средние века: От истоков патристики до конца XIV века. М.: Республика, 2004.
3. Левинас Э. Гуманизм другого человека / Пер. с фр. И.С. Вдовиной // Избранное: Трудная свобода. М.: РОССПЭН, 2004.
4. Simons M. ‘Education through research’ at European universities: Notes on the orientation of academic research // Journal of Philosophy of Education. 2006. V. 40. P. 31–50.
5. Милль Дж. О свободе / Пер. с англ. А. Фридмана // Наука и жизнь. 1993. № 11.
6. Шишков И.З. В поисках новой рациональности: философия критического разума. М.: Едиториал УРСС, 2003.
7. Glenn C.L. University mission and academic freedom: Are they irreconcilable? // European Journal for Education Law and Policy. 2000. V. 4. P. 41–47.
8. Апресян Р.Г. Нормативные модели моральной рациональности // Мораль и рациональность. М.: ИФ РАН, 1995.
9. Polanyi M. The foundations of academic freedom. The Lancet. 1947. P. 249, 583–586.
10. Бок Д. Плюсы и минусы коммерциализации // Отечественные записки. 2003. № 6 (15) ; Bok D . Universities in the marketplace: The commercialization of higher education. Princeton: Princeton University Press, 2003.
11. Лосев А.Ф. Дополнение к «Диалектике мифа» (новые фрагменты) // Вопросы философии. 2004. № 8.
12. Rhodes F.T. The creation of the future: The role of the American university. Ithaca: Cornell University Press, 2001.