Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Academic writing: on the way to interdisciplinary unity

Abstract

The author reviews the previously published articles on academic writing concerning the key terms. She refers to the western system of developing academic skills and academic literacy in an attempt to prevent misunderstandings among specialists in different disciplines.

About the Author

I. В. Korotkina
The Moscow School of Social and Economic Sciences
Russian Federation


References

1. Короткина И.Б. Развитие профессионально-ориентированной письменной коммуникации у руководителей школ в процессе повышения квалификации : Дисс. … канд. пед. наук. СПб.: СПбАП-ПО, 2009.

2. Короткина И.Б. Академическое письмо: учебно-методическое пособие для руководителей школ и специалистов образования. Saarbrucken: LAP-Lambert Academic Publishing , Gmb & Co.KG, 2011.175 с.

3. Academic Literacy: a Statement of Competences Expected of Students Entering California Public Colleges and Universities. URL: http://www.universityofcalifornia.edu/ senate/reports/acadlit.pdf

4. Колесникова Н.И. Что важно знать о языке и стиле научных текстов? // Высшее образование в России. 2010. № 3. С. 130–137.

5. Роботова А.С. Надо ли учить академической работе и академическому письму? // Высшее образование в России. 2011. №10. С. 47–54.

6. Дридзе Т.М. Текстовая деятельность в структуре социальной коммуникации // Проблемы семиосоциопсихологии / Отв. ред. И.Т. Левыкин. М.: Наука, 1984. С. 46.

7. Куприянов А.В. «Академическое письмо» и академическая жизнь: опыт адаптации курса в недружественной институциональной среде // Высшее образование в России. 2011. № 10. С. 30–38.

8. Writing: Texts, Processes and Practices / Candlin C., Hyland K. (Eds.). London and New York: Longman, 1999. 330 p.

9. Степанов Б.Е., Перлов А.М. Вместо заключения: некоторые итоги // Высшее образование в России . 2011 . № 8/9. С. 134–135.


Review

Views: 435


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)