Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

HISTORICAL DISCIPLINES IN MODERN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS AND THEIR ROLE IN THE FORMATION OF STUDENT’S PERSONALITY

Abstract

The article suggests developed on the basis of the federal state education standards cross-cutting themes and problem-chronological modules to ensure continuity in studying the economic university disciplines as «History» and «Economic history». The authors dwell upon the interdisciplinary links and interactive forms of training taking into account the competence-based approach and psychological and age-related peculiarities of modern students.

About the Authors

Nailya F. Tagirova
Samara State University of Economics
Russian Federation


Elena I. Sumburova
Samara State University of Economics
Russian Federation


References

1. Историческое образование в современной России: перспективы развития. Первая Всероссийская научно-практическая конференция ученых-историков и преподавателей: Сб. тр. конф. 28–30 октября 2010 г. М., 2011. 552 с.

2. Проблемы изучения истории XX века в высшей школе в условиях перехода на Федеральные государственные образовательные стандарты нового поколения: Сб. ст. Всерос. науч.-практ. конф. Казань, 2011. 549 с.

3. Сумбурова Е.И., Тагирова Н.Ф. Психолого-педагогические подходы к формированию общекультурных компетенций студентов современной высшей школы // Альянс наук: ученый – ученому: Материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., 15–16 марта 2012 г. Т. 4: Педагогика и психология высшей школы. Днепропетровск: Видавець Била К.О., 2012. С. 50–53.

4. Электронный ресурс СГЭУ: мультимедийное учебное пособие «История экономики Самарской области». URL: http://www.sseu.ru.


Review

Views: 207


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)