Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

STUDENTS’ ACADEMIC PERFORMANCE ASSESSMENT SYSTEMS AS A TOOL TO CONTROL THE LEVEL OF MASTERY OF EDUCATIONAL PROGRAMS

Abstract

Assessment systems of students’ academic achievement and their educational outcomesare the object of the study. The comparison of the different assessment systems is performed on the basis of the analysis of their efficiency as a tool of control and assessment of educational outcomes, which carries out a normative, informative and diagnostic function, as well as a control and incentive function during the educational process in higher education.

About the Authors

Vasily S. Senashenko
Peoples’ Friendship University of Russia
Russian Federation


Gennady F. Tkach
Peoples’ Friendship University of Russia
Russian Federation


References

1. Кириллов В.К., Дубровина И.В., Донина О.И., Голышев И.Г. Традиционная и модульно-рейтинговая системы мониторинга качественных показателей знаний и умений обучающихся: отечественный и зарубежный опыт. М., 2005. С. 11.

2. Очерки истории российского образования. М., 2002. Т. 2. С. 252.

3. Казакова И.А. Система оценивания знаний в историческом аспекте // Высшее образование в России. 2011. № 6. С. 153–157.

4. SOCRATES PROGRAMME. Diploma Supplement (DS) Label for the academic years 2004/ 2005–2006/2007.

5. Сенашенко В.С., Ткач Г.Ф. О системах оценки академических успехов и результатов обучения студентов // Известия МАН ВШ. 2012. № 1 (59). С. 196.

6. Якимова З.В., Николаева В.И. Оценка компетенций: профессиональная среда и вуз // Высшее образование в России. 2012. №12. С. 13–22.

7. Михайлов О. «Подводные камни» рейтинговой системы // Высшее образование в России. 2008. № 8. С. 29–34; Перевощикова Е.Н. Рейтинговая система оценки подготовки бакалавров // Высшее образование в России. 2012. №6. С. 40–47.

8. Сазонов Б.А. Балльно-рейтинговые системы оценивания знаний и обеспечение качества учебного процесса // Высшее образование в России. 2012. № 6. С. 28 –40.


Review

Views: 259


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)