Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

DIDACTIC CONDITIONALITY OF BLOCK-MODULE TEXTBOOK STRUCTURE

Abstract

The article describes didactic macrostructure of a textbook that can be viewed as a communicative tool used for cognitive purposes. The didactic qualities of a textbook are determined by the structure of the main parts of the book. Block-module structure is oriented on subject-subject educational technologies and corresponds with the pedagogical objective as an aggregate of acquired professional competences.

About the Author

Anatoly A. Dorofeev
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation


References

1. Сазонов Б.А. Болонский процесс: актуальные вопросы модернизации российского высшего образования: Метод. пособ. М.: Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2007. 157 с.

2. Гречихин А.А., Древс Ю.Г. Вузовская учебная книга: Типология, стандартизация, компьютеризация: Учеб.-метод. пособие в помощь авт. и ред. М.: Логос: Московский государственный университет печати, 2000. 255 с.

3. Дорофеев А.А. Учебная литература по инженерным дисциплинам: системная дидактика, методика и практика проектирования. М.: Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2012. 398 с.

4. Смирнов С.Д. Психология и педагогика для преподавателя высшей школы: Учеб. пособие. М.: Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2007. 400 с.

5. Хуторской А.В. Современная дидактика: Учеб. пособие. М.: Высшая школа, 2007. 639 с.

6. Дорофеев А.А. Основы теории тепловых ракетных двигателей. Теория, расчет и проектирование: учебник для авиа- и ракето-строительных специальностей вузов. М.: Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2010. 463 с.


Review

Views: 162


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)