Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

THE INTERACTION OF COMPREHENSIVE SCHOOL AND TEACHERS’ TRAINING COLLEGE IN CONDITIONS OF FORMING A COMPLETE SOCIAL AND CULTURAL ENVIRONMENT OF A REGION

Abstract

The article is devoted to the problem of creating a complete social and cultural environment of aregion by means of organizing interaction of comprehensive school and pedagogical practice, which is accomplished on three levels of the process: a research one, an innovative and practical one, and the level of professional development.

About the Authors

Lyudmila V. Vedernikova
Ishim State Pedagogical Institute named after P.P. Ershov
Russian Federation


Olga A. Povoroznyuk
Ishim State Pedagogical Institute named after P. P. Ershov
Russian Federation


References

1. Обутова А.Д., Голиков А.И., Сапалова Д.У. Взаимодействие вуза и школы как условие сопровождения одаренных детей и подростков // Современные проблемы науки и образования. 2012. № 6.

2. Ведерникова Л.В., Рындина Ю.В. К вопросу о становлении научно-исследовательской позиции магистрантов // Вестник Ишимского государственного педагогического института им. П.П. Ершова. 2012. №5. С. 51–7; Ведерникова Л.В. Организация научно-исследовательской деятельности как основы инновационного развития вуза // Педагогическое образование и наука. 2012. № 2. С. 77–80.

3. Ведерникова Л.В., Поворознюк О.А. Система организации научно-исследовательской работы студентов педагогического вуза // Педагогическое образование и наука. 2009. № 1. С. 57–60.

4. Ведерникова Л.В. Педагогическая поддержка саморазвития педагога // Педагогическое образование и наука. 201 0. №5. С. 87–91.

5. Поворознюк О.А. Социально-психологическая адаптация студентов в педагогическом вузе // Вестник Ишимского государственного педагогического института им. П.П. Ершова. 2012. № 5. С. 91–94; Поворознюк О.А. Организация самостоятельной работы студентов педагогического вуза в контексте личностно-ориентированного образования // Педагогическая наука и образование. 2012. № 2. С. 91–94.


Review

Views: 143


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)