Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Centre of engineering pedagogy in Kazan

Abstract

The article considers preconditions and factors of formation of engineering pedagogy as a branch of pedagogical knowledge, traces its development within the research school of the Kazan national research university.

About the Authors

V. . Ivanov
Kazan National Research Technological University
Russian Federation


L. . Gurie
Kazan National Research Technological University
Russian Federation


References

1. Гурье Л.И., Кирсанов А.А., Кондратьев В.В., Ярмакеев И.Э. Интегративные основы инновационного образовательного процесса в высшей профессиональной школе: монография. М.: ВИНИТИ, 2006. 288 с.

2. Дьяконов Г.С., Жураковский В.М., Иванов В.Г., Кондратьев В.В., Кузнецов А.М., Нуриев Н.К. Подготовка инженера в реально-виртуальной среде опережающего обучения: монография. Казань: Изд-во Казан. гос. технолог. ун-та, 2009. 404 с.

3. Дьяконов Г.С., Кондратьев В.В. Особенности инновационного инженерного образован ия // Инженерная педагогика: Сборник статей. Вып. 13, Т. 1 / Центр инженерной педагогики МАДИ. М.: Изд-во МАДИ, 2011. С. 35–47.

4. Кондратьев В.В. Методология инновационного развития науки и высшего профессионального образования: Учеб. пособие. Казань: Школа, 2009. 233 с.

5. Кирсанов А.А., Жураковский В.М., Приходько В.М., Федоров И.В. Методология инженерной педагогики. М.: МАДИ (ГТУ); Казань: КГТУ, 2007. 215 с.


Review

Views: 190


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)