Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Russian science and higher education: twenty years after

Abstract

The article analyzes the dynamics of Russian science and higher education during the last twenty years. The author strongly argues that the main characteristics of science developmentin Russia have considerably deteriorated. The fundamental problems and the possible ways their decisions are considered.

About the Author

S. . Lebedev
Moscow State University
Russian Federation


References

1. Лебедев С.А. Социальная природа и инновационный характер современной науки // Новое в психолого-педагогических исследованиях. 2010. № 4. С. 3-13; Лебедев С.А., Ковылин Ю.А. Инновационный характер современной науки и место России в ее глобальной структуре // Новое в психолого-педагогических исследованиях. 2011. № 1. С. 7-19.

2. Лебедев С.А. Праксиология науки // Вопросы философии. 2012. № 4. С. 52-63.

3. Тихонов Е. Подотчетность не очевидна // Российская газета. 2010. 02.03. №740(7).

4. Инженерное образование: экспертная оценка, диагноз, перспективы (обзор) // Высшее образование в России. 2011. №12. С. 65-76.

5. Андреев А.Л. К характеристике социально-исторического опыта России как «общества образования» // Высшее образование в России. 2011. № 12. С. 95-105.

6. Лебедев С.А., Савельева О.О. Глазами российских студентов // Высшее образование в России. 1999. № 1. С. 98-103.

7. Лебедев С.А., Савельева О.О. В точке бифуркации // Высшее образование в России. 1999. № 3. С. 88-94.

8. Жураковский В.М., Аржанова И.А. Развитие системы НИУ: некоторые итоги // Высшее образование в России. 2011. №12. С. 47-54.

9. Федоров И.Б., Медведев В.Е. Инженерное образование: проблемы и задачи // Высшее образование в России. 2011. № 12. С. 54-60.


Review

Views: 322


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)