Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Tutorial activity as a mechanism of fses realization

Abstract

The authors adhere the opinion that while projecting the new educational programs it is necessary to apply education technologies, which can help students to enlarge the space of educational services. On the basis of the analysis of the contemporary trends in education theauthors formulate the concept “tutor competence” and mark out its structural components.

About the Authors

V. . Adolf
Krasnoyarsk State Pedagogical University
Russian Federation


N. . Pilipchevskaya
Krasnoyarsk State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Адольф В.А., Ильина Н.Ф. Инновационная деятельность педагога в процессе его профессионального становления. Красноярск: Поликом, 2007. 192 с.

2. Адольф В.А., Пилипчевская Н.В. Тьюторское сопровождение студентов: практический опыт // Высшее образование в России. 2011. № 4. С. 143–147.

3. Ковалева Т.М. Открытые образовательные технологии как ресурс тьюторской деятельности в современном обр азовании // Тьюторское сопровождение и открытые образовательные технологии в современном образовании: Сб. статей . М.: МИОО, 2008. С. 8–16.

4. Пилипчевская Н.В., Адольф В.А. Тьюторская деятельность: вызовы времени и перспективы развития/ Краснояр. гос. пед. ун-т им. В.П. Астафьева. Красноярск, 2011. 224 с.


Review

Views: 184


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)