Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

VALUE OF EDUCATION: INVERSION OF MEANINGS

Abstract

Higher education in Russia is going through a crisis. This crisis is connected with the lack of ideology in the sphere of education. As a result, the purpose and meaning of education are undergoing inversion. They are not directed at the development of society and its institutions, but at the satisfaction of the needs of discrete education institutions, and also at rendering private educational services. As a result, the society wastes huge resources assigned for education, but the education activities does not reach the effect. This situation requires urgent measures from the state.

About the Authors

Dmitry A. Sevostyanov
Novosibirsk State Medical University
Russian Federation


Alisa R. Gainanova
Siberian State University of Communications
Russian Federation


References

1. Берн Э. Лидер и группа. О структуре и динамике организаций и групп. М.: Эксмо, 2009. 512 с

2. Хотинец В.Ю., Сунцова Я.С. Согласованность социальных и культурных ценностей в регуляции межличностного взаимодействия // Психологический журнал. 2009. Т. 30. № 6. С. 17–29

3. Леонтьев Д.А. Ценностные представления в индивидуальном и групповом сознании: виды, детерминанты и изменения во времени. URL: http://www.smolsoc.ru/index.php/home/2009P12P28P13P47P51/43P2010P 08P30P12P19P02/1196P2011P02P26P01P34P41

4. Журавлева Н.А. Динамика ценностных ориентаций личности в современном обществе. М.: Изд-во Ин-та психологии РАН, 2006. С. 70

5. Безродная Г.В., Севостьянов Д.А., Чельцов М.В. Педагогический контроль: инверсия целей и средств // Высшее образование в России. 2012. № 1. С. 31–37

6. Баксанский О.Е., Кучер Е.Н. Когнитивный образ мира: пролегомены к философии образования. М.: «Канон+» РООИ «Реабилитация», 2010. 224 c

7. http://www.ucheba.ru/vuz-article/17057.html


Review

Views: 256


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)