Preview

Высшее образование в России (Vysshee obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia)

Расширенный поиск

Студенческие видеофильмы в обучении английскому языку

Аннотация

Технология создания студенческих фильмов при обучении иностранным языкам не имеет широкого распространения в Российских вузах, тогда как в зарубежной практике она успешно развивается и находит свое применение на различных уровнях обучения и в разных предметных областях.В статье анализируется практический опыт использования технологии создания студенческих видеофильмов в процессе изучения иностранного языка, описываются этапы работы над проектом и предлагаются критерии оценивания данного вида деятельности. Такие творческие профессионально-ориентированные проекты повышают мотивацию и потребность не только изучать язык, но и активно пользоваться им для решения академических и профессиональных задач.

Об авторах

Ирина Евгеньевна Абрамова
Петрозаводский государственный университет
Россия
заведующий кафедрой иностранных языков гуманитарных направлений , доцент


Ольга Михайловна Шерехова
Петрозаводский государственный университет
Россия

кафедра иностранных языков гуманитарных направлений, доцент



Елена Петровна Шишмолина
Петрозаводский государственный университет
Россия
кафедра иностранных языков гуманитарных направлений, доцент


Список литературы

1. Литература

2. The EF English Proficiency Index 2015 [Indeks vladeniya anglijskim yazykom 2015] // [Electronic resource]. – Available at: http://www.ef-russia.ru/epi/regions/europe/russia

3. Абрамова И. Е., Шерехова О. М., Шишмолина Е. П. Тревожность как негативный фактор при изучении иностранного языка студентами-нелингвистами // Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова. 2016. № 3. С. 168 – 171.

4. Jarvinen Michael K., Jarvinen Lamis Z. Elevating Student Potential: Creating Digital Video to Teach Neurotransmission // The Journal of Undergraduate Neuroscience Education (JUNE), Fall 2012, 11(1). [Electronic resource]. – Available at: http://www.funjournal.org/wp-content/uploads/2015/09/jarvinen_11_1_a6_a11.pdf

5. Matthew Kearney, Sandy Schuck //Students in the Director’s Seat: Teaching and Learning with Student-generated Video // [Electronic resource]. – Available at: http://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1003&context=fld

6. Hutchison D. The Student Filmmaker Enhancing Literacy Skills through Digital Video Production // What Works? Research Into Practic Research Monograph # 39 March 2012. [Electronic resource]. – Available at: http://www.edu.gov.on.ca/eng/literacynumeracy/inspire/research/WW_StudentFilmakers.pdf

7. Greene Henry, Crespi Cheryl THE VALUE OF STUDENT CREATED VIDEOS IN THE COLLEGE CLASSROOM – AN EXPLORATORY STUDY IN MARKETING AND ACCOUNTING // International Journal of Arts & Sciences, 5(1) 2012, р. 273-283. [Electronic resource]. – Available at:http://www.internationaljournal.org/images/Greene.pdf

8. Penn Project Showcases Student Created Video Projects in Teaching and Learning October 26, 2010, Volume 57, No. 09 [Electronic resource]. – Available at: http://www.upenn.edu/almanac/volumes/v57/n09/video.html

9. Samia Naqvi Student Created Digital Video and Language Learning: Voices from Omani Classrooms Third 21st CAF Conference at Harvard, in Boston, USA. September 2015, Vol. 6, Nr. 1 [Electronic resource]. – Available at: http://www.21caf.org/uploads/1/3/5/2/13527682/24_navqi.pdf

10. Shaunna Smith (Re)Counting Meaningful Learning Experiences: Using Student-Created Reflective Videos to Make Invisible Learning Visible During PjBL Experiences. // Interdisciplinary Journal of Problem-Based LearningPublished [Electronic resource]. – Available at: http://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1541&context=ijpbl

11. Хамедова Г.Н. К проблеме формирования мотивации изучения иностранного языка у студентов неязыковых специальностей // Вестник Оренбургского государственного университета. 2012. №2 (138), с. 280-285. [Электронный ресурс] URL: http://vestnik.osu.ru/2012_2/48.pdf

12. Мильман В. Э. Внутренняя и внешняя мотивация учебной деятельности // Вопросы психологии. [Электронный ресурс]. URL: http://www.voppsy.ru/issues/1987/875/875129.htm

13. References

14. The EF English Proficiency Index 2015 [Indeks vladeniya anglijskim yazykom]. Available at: http://www.ef-russia.ru/epi/regions/europe/russia

15. Abramova, I. E. Sherehova, O. M., Shishmolina E. P. (2016). Trevozhnost' kak negativnyj faktor pri izuchenii inostrannogo jazyka studentami-nelingvistami [Teaching students to speak English: foreign language anxiety]. Vestnik Kostromskogo gosudarstvennogo universiteta im. N.A. Nekrasova. [Bulletin of Kostroma State University]. No. 3. pp. 168 – 171. (In Russ., abstract in Eng.).

16. Jarvinen Michael K., Jarvinen Lamis Z. (2012). Elevating Student Potential: Creating Digital Video to Teach Neurotransmission. The Journal of Undergraduate Neuroscience Education (JUNE). No 11, Fall 2012. [Electronic resource]. Available at: http://www.funjournal.org/wp-content/uploads/2015/09/jarvinen_11_1_a6_a11.pdf (accessed 20.03.2017)

17. Matthew Kearney, Sandy Schuck //Students in the Director’s Seat: Teaching and Learning with Student-generated Video. Available at: http://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1003&context=fld (accessed 20.03.2017)

18. Hutchison D. (2012) The Student Filmmaker Enhancing Literacy Skills through Digital Video Production. // What Works? Research Into Practic Research Monograph # 39 March. Available at: http://www.edu.gov.on.ca/eng/literacynumeracy/inspire/research/WW_StudentFilmakers.pdf (accessed 20.03.2017)

19. Greene Henry, Crespi Cheryl (2012) The Value of Student Created Videos in the College Classroom – an Exploratory Study in Marketing and Accounting. International Journal of Arts & Sciences. No. 5(1), pр. 273-283. Available at:http://www.internationaljournal.org/images/Greene.pdf (accessed 20.03.2017)

20. Penn Project Showcases Student Created Video Projects in Teaching and Learning (2010) October 26, Volume 57, No. 09. Available at: http://www.upenn.edu/almanac/volumes/v57/n09/video.html (accessed 20.03.2017)

21. Samia Naqvi (2015) Student Created Digital Video and Language Learning: Voices from Omani Classrooms Third 21st CAF Conference at Harvard, in Boston, USA. September, Vol. 6, No. 1. – Available at: http://www.21caf.org/uploads/1/3/5/2/13527682/24_navqi.pdf (accessed 20.03.2017)

22. Shaunna Smith (Re)Counting Meaningful Learning Experiences: Using Student-Created Reflective Videos to Make Invisible Learning Visible During PjBL Experiences. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning Published. Available at: http://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1541&context=ijpbl (accessed 20.03.2017)

23. Danilova O. A., Konova D. V., Dukin R. A. Rol’motivatsii v izuchenii inostrannykh yazykov [The role of motivation in language learning]. Available at: http://study-english.info/article018.php(accessed 9.04.2017).

24. Mil'man V. Je. (1986) Vnutrennjaja i vneshnjaja motivacija uchebnoj dejatel'nosti [Internal and External motivation of Learning Activity] Voprosy psihologii. Available at: http://www.voppsy.ru/issues/1987/875/875129.htm (accessed 9.04.2017) (In Russ.)


Рецензия

Просмотров: 1094


Creative Commons License
Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)