Preview

Vysshee Obrazovanie v Rossii = Higher Education in Russia

Advanced search

Additional opportunities of remote pedagogical technologies in vocational education of foreign students

Abstract

Remote learning in vocational education of foreign students is demand of educationalservices in a globalized information environment. The article is devoted to the problems of improving the quality of foreign student’s vocational education. The paper provides the choice of additional educational technology training, in particular distance learning, based on the person-focused approach. As an example the authors introduce the educational-and-methodological complex of courses “Methods and devices for environment control.Environmental monitoring” for students and masters in Master degree program «Theenvironment protection». This complex includes information, informative, control section and activities. Finally, it is emphasized that it is necessary to develop new teaching sections and learning resources in English for foreign students of distance learning to create e-books, manuals, information support, to develop new methods and forms of student’s education and teachers-tutors training.

About the Authors

B. C. Meskhi
Don State Technical University
Russian Federation


L. E. Pustovaya
Don State Technical University
Russian Federation


E. M. Bayan
Southern Federal University
Russian Federation


О. В. Sharygina
Odintsovo Humanities Institute
Russian Federation


References

1. Хузиахметов А.Н., Насибуллов Р.Р. Учебная деятельность студентов вуза в условиях дистанционного образования // Высшее образование в России. 2012. № 4. С. 98–102.

2. Серебровская Т.Б. Тьюторство в контексте модернизации высшей школы // Вестник Оренбургского гос. ун-та. 2011. №124. С. 13–18.

3. Зубарева Т.А. Значение института тьюторства для современных технологий управления знаниями в системе профессионального образования // Мир науки, культуры, образования. 2008. № 5. С. 262–265.

4. Бочкарева С.М. Модель тьюторской деятельности как средство сопровождения индивидуальной траектории развития студентов // Высшее образование сегодня. 2011. № 2. С. 71–72.

5. Брегеда И.Д., Грушевский С.П., Крымская Е.Б. Синтез педагогических и информационных технологий в дистанционном обучении // Информационное общество. 2001. № 1. С. 58–60.


Review

Views: 150


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-3617 (Print)
ISSN 2072-0459 (Online)